VILKÅR
Generell informasjon
Disse vilkårene ("Vilkårene") gjelder når du som konsument ("du") gjør en bestilling via www.dazzling.no og tilhørende sider ("Nettsider"). Avtale inngås mellom deg og Dazzling Krystaller og steiner AS org.nr. 931463888 ("dazzling.no/"vi"/"oss"). Kontaktopplysninger og øvrig informasjon om dazzling.no finner du på Nettsiden. Vilkårene er gjeldende for alle avtaler som du som forbruker inngår med dazzling.no.
Samtlige priser på Nettsiden er i norske kroner (NOK) og inkluderer gjeldende merverdiavgift (mva.). Er du under 18 år må du ha tillatelse fra en verge for å bestille hos oss.
Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil, produktendringer, prisjusteringer og fargeavvik samt at vi eventuelt blir utsolgt. Vi forbeholder oss retten til å avvise/kansellere bestillinger i tilfeller der priser eller tilbud er feilaktig angitt. Eventuelle anbefalinger er kun anbefalinger etter personlige oppfatninger. Vi arbeider for at våre foto skal være så representative som mulig og være overensstemmende med virkeligheten. Vi kan ikke garantere at alle bilder nøyaktig gjengir produktenes virkelige utseende. Vi har intet ansvar for informasjon på Nettsiden som kommer fra tredjemann.
Alle forsøk på bedrageri politianmeldes, og dazzling.no forbeholder seg retten til å heve kjøpet om bedrageri mistenkes. dazzling.no har salgspant i de leverte produkter inntil hele kjøpesummen med tillegg av eventuelle renter og omkostninger er betalt, jfr. panteloven § 3-14.
Dine kontaktopplysninger kommer bare til å være synlige og behandles av dazzling.no. Dine kontaktopplysninger vil aldri bli solgt eller på annet vis bli spredd til tredjemann uten din godkjennelse.
Lagerstatus oppdateres løpende, og vi reserverer oss for mindre avvik.
Nettsiden og dennes innhold eies av oss eller våre samarbeidspartnere. Informasjonen er beskyttet bl.a. gjennom lover vedrørende immaterielle rettigheter og markedsføring. Det innebærer at varemerke, firmanavn, produktnavn, bilder og grafikk, design, layout og informasjon om produkter, tjenester og annet innhold ikke kan kopieres eller brukes uten at vi først godkjenner dette skriftlig.
Bestilling & bekreftelse
For å kunne gjøre et kjøp via Nettsiden må du akseptere Vilkårene. Når du aksepterer Vilkårene forplikter du deg til å følge dem i sin helhet. Videre godkjenner du og bekrefter du at du har lest informasjonen om personopplysninger og godkjent bruken av cookies.
Ved at du godkjenner Vilkårene samtidig som du legger inn din bestilling oppstår det en bindende avtale mellom deg som kunde og dazzling.no. Samtidig som du legger inn din bestilling aksepterer du at du også er blitt betalingsansvarlig for ordrens totalbeløp. Ved mottatt ordre sendes automatisk en ordrebekreftelse pr. epost til din registrerte epost-adresse. Du mottar i første omgang en foreløpig bekreftelse. Når din ordre er pakket og klar for utlevering, mottar du så i trinn to din endelige ordrebekreftelse. Denne ordrebekreftelsen fungerer samtidig som garantibevis for full betaling.
dazzling.no tar forbehold for avvik i den endelige leveransen der lagerbeholdningen var feil på tidspunktet for din ordre. Du kan legge inn bestillingen på Nettsiden døgnet rundt, varene plukkes normalt neste virkedag
Betaling
Betalingen skjer via VIPPS og KLARNA.
Levering
Vi benytter en enhetspris for frakt fra kr. 28,- pr. pakke for kjøp på vare som er under 100g,-,. Vi bruker Bring og Posten som samarbeidspartner for logistikk i Norge. Varene leveres normalt direkte med Bring eller Posten direkte i din postkasse eller til nærmeste postkontor. Varepakker som anses å være for stor for postkasse leveres til ditt nærmeste utleveringssted og du får en SMS-varsling (gjelder kun Norges pakke).
Normal leveringstid er mellom 2 - 5 arbeidsdager etter at vi har mottatt din bestilling, med forbehold om at varen finnes på lager. Leveransetider kan være noe lengre i forbindelse med helligdager.
Alle forsendelser og varebrev som ikke går i postkassen, varsles med SMS. Vær derfor nøye med å angi korrekt mobilnummer. For å hente ut din forsendelse trenger du sporingsnummer/sendings-ID og legitimasjon.
Alle pakker ligger på utleveringsstedet i 14 dager før de returneres til oss, les mer om dette nedenfor under "Ikke avhentet pakke".
Angerrett
Når du handler på DAZZLING KRYSTALLER OG STEINER AS (Dazzling.no) har du alltid 14 dagers angrerett. Angreretten gjelder ikke for forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, dersom forseglingen er brutt. Returnerte varer skal være ubrukte og i originalemballasjen og eventuelle prislapper må vedlegges. Hvis dette ikke er tilfelle, kan vi kreve tap som følge av verdireduksjon som følge av din behandling av varen såfremt denne ikke har vært nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon, og verdireduksjonen vil trekkes fra ved tilbakebetalingen. DAZZLING KRYSTALLER OG STEINER AS (Dazzling.no) egne returdokumenter. DAZZLING KRYSTALLER OG STEINER AS (Dazzling.no) oppfordrer til at du ved returen benytter DAZZLING KRYSTALLER OG STEINER AS (Dazzling.no) egne returdokumenter. DAZZLING KRYSTALLER OG STEINER AS (Dazzling.no) tar et gebyr på kr. 70,- for returfrakten, denne kostnaden administreres i ettertid. Dersom du velger ikke å benytte DAZZLING KRYSTALLER OG STEINER AS (Dazzling.no) returdokumenter ved retur, er du selv forpliktet til å dekke transportkostnadene ved returen i sin helhet. Dersom du savner ditt returskjema eller har spørsmål angående returer, kontakt kundeservice via e-post på kunderservice@dazzling.no.
Ikke avhentet pakke
Uavhentede pakker omfattes ikke av angreretten. Pakker som ikke hentes ut, belastes med et gebyr. Det tilsvarer de kostnadene det har påført oss å sende ut pakken og motta den i retur. Hvis kjøpesummen overstiger 299 kr, belastes du med et gebyr på 299 kr. Hvis kjøpesummen er på under 299 kroner, belastes du med bestillingens verdi. Pakker som sendes som postpakker til postens utleveringssted, varsles med SMS til mobilen din og blir oppbevart i 14 dager. Brev som ikke får plass i postkassen, leveres til nærmeste utleveringssted og varsles med SMS. Uavhentede varer returneres til oss.
Retur
Dersom du ønsker å returnere varen din kan det utføres som følgende: Per post via Postnord eller til Posten. Merk at vi ikke utfører bytte av produkter, verken per post eller i butikk (en retur utføres heller med kjøp av en ny vare).
Slik gjør du for å returnere via post:
1. To følgesedler er lagt ved forsendelsen. Fyll ut den ene og send den sammen med returen.
2. Vi anbefaler at du benytter samme emballasje som varen ble levert i.
3. Bruk returadresseetiketten, som du fikk med din forsendelse og klistre den på pakken. Lever så inn pakken til ditt nærmeste postinnleveringssted hos Postnord eller Posten.
4. Kostnaden for returfrakt er kr. 70,- hvilket trekkes fra på ditt tilgodehavende for de varene som du returnerer.
5. Tilbakebetaling for pakken skjer innen 14 dager, ved samme betalingsmiddel som du betalte din ordre med.
Tillbakebetaling
Tilbakebetaling skjer innen 14 dager på samme betalingsmåte som du betalte din ordre med. Administrasjonen av returen utføres av dazzling.no kundeservice.
For retur ved kjøp av "3 produkter betal for 2" gjelder følgende: Ved retur av gratisproduktet skjer det ingen tilbakebetaling da det aldri ble belastet for dette produktet. Om du returnerer et produkt du har betalt for, men velger å beholde gratisproduktet, belaster vi for gratisproduktet. Dette innebærer at vi kun tilbakebetaler forskjellen mellom gratisproduktet og produkter du returnerte til oss.
Har du betalt med et gavekort og velger å returnere, så kommer saldoen på din rabattkode eller ditt gavekort å bli oppdatert innen 48 timer etter at returen er registrert, forutsatt at gavekortet fortsatt er gyldig.
Informasjonskapsler
Informasjonskapsler er små tekstfiler som lagres på den besøkendes datamaskin, og som kan brukes til å spore hva den besøkende gjør på nettstedet. På dazzling.no bruker vi følgende informasjonskapsler:
1) Øktbaserte informasjonskapsler (en midlertidig informasjonskapsel som bare brukes i løpet av en økt).
2) Permanente informasjonskapsler (informasjonskapsler som ligger igjen på datamaskinen din til du sletter dem eller de utløper).
3) Førsteparts informasjonskapsler (informasjonskapsler som utplasseres av nettstedet du besøker).
4) Tredjeparts informasjonskapsler (informasjonskapsler som utplasseres av et annet nettsted enn det du besøker).
5) Lignende teknikker (teknikker som lagrer informasjon i nettleseren din eller på enheten din på en måte som ligner på informasjonskapsler).
Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre tjenestene vi tilbyr. Noen av tjenestene våre kan krever informasjonskapsler for at nettstedet skal fungere på riktig måte, men andre informasjonskapsler forbedrer tjenestene for deg. Vi bruker informasjonskapsler for overgripende analytisk informasjon om din bruk av tjenestene våre og for å lagre funksjonelle innstillinger som sted og andre opplysninger. Vi bruker også informasjonskapsler for å kunne målrette relevant markedsføring til deg.
Kan du selv kontrollere bruken av informasjonskapsler?
I nettleseren eller på enheten din kan du endre innstillingene for bruk og omfanget av informasjonskapsler. Gå til innstillingene for nettleseren eller enheten din for å lære mer om hvordan du endrer innstillingene for informasjonskapsler. Eksempler på ting du kan angi, er å blokkere alle informasjonskapsler, bare å godta informasjonskapsler fra førsteparter eller slette informasjonskapsler når du lukker nettleseren. Vær oppmerksom på at det kan hende at enkelte funksjoner på nettstedet kanskje ikke fungerer som tiltenkt hvis informasjonskapsler er deaktivert eller slettet. For eksempel kan det hende du ikke kan besøke bestemte deler av nettstedet, eller at du ikke kan motta personlig tilpasset informasjon når du besøker nettstedet.
Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
Force majeure
Vi er ikke ansvarlig for forsinkelser som skyldes forhold som dazzling.no ikke hadde noen kontroll over, slik som eksempelvis generell arbeidskonflikt, krig, brann, lynnedslag, terrorangrep, endret lovgivning, tekniske problemer, svikt i el-/tele-/dataforbindelser eller annen kommunikasjon samt feil eller forsinkelser i tjenester fra underleverandører på grunn av nevnte omstendigheter. Disse forholdene skal utgjøre grunnlag for ansvarsfrihet som medfører frihet fra erstatning for skade og øvrige sanksjoner. Dersom slike forhold oppstår informerer vi deg dels i starten av og dels i slutten av den aktuelle situasjon. Har omstendighetene vedvart lenger enn to måneder, har både du og vi rett til å heve kjøpet med umiddelbar virkning.
Endringer av vilkårene
Vi forbeholder seg retten til å gjøre endringer i Vilkårene når som helst. Alle endringer av Vilkårene kommer til å bli publisert på nettsiden. Endringer gjelder fra du har akseptert Vilkårene (i sammenheng med et nytt kjøp eller ved besøk på Nettsiden). Vi anbefaler imidlertid at du holder deg oppdatert regelmessig på Nettsiden for å bli varslet om eventuelle endringer av Vilkårene.
Personvernregler
Personvern forklarer hvordan vi samler inn og bruker din personlige informasjon. Den beskriver også dine rettigheter og hvordan du kan gjøre dem gjeldende. Du kan lese våre personvernregler her.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.